موارد مهم در طراحی سایت


اطلاعات لازم برای عموم قبل از سفارش طراحی سایت

طراحی سایت فرایندی کاملا تخصصی است. بسیاری از ما نیاز مبرم به داشتن و طراحی یک سایت را احساس می کنیم اما موارد مهم در سفارش طراحی سایت خود را نمی دانیم. موارد مختلفی وجود دارند که ممکن است ما را به ایجاد و داشتن یک وب سایت ترغیب کنند ؛ برخی وب سایت را لازمه و یکی از پایه های معرفی خود به عموم می دانند در حالی که دیگران با مشاهده وب سایت رقبا و تاثیر مثبت و بالای سایت در کسب و کار آنها اقدام به سفارش طراحی سایت می کنند. عده ای دیگر با درکی عمیق  از میزان نفوذ و گسترش اینترنت خود را ملزم به بودن در این فضا می دانند که معمولا به افزایش اعتبار و افزایش اعتماد مشتریان جدید کمک به سزایی می کند.

علت هر چه که باشد افراد باید بدانند پیش و پس از راه اندازی سایت با چه مواردی رو به رو خواهند بود . همه ما به هنگام خرید یک محصول به شدت نیازمند داشتن اطلاعات آن محصول یا خدمات هستیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته و جلوی هزینه های اضافی را بگیریم.

اتومبیلبه نظر ما عوامل موثر در سفارش طراحی سایت تا حدودی شبیه به انتخاب و خرید اتومبیل می باشد. یکی از بزرگترین و مهم ترین شباهت ها این است که شما از وب سایت خود همانند اتومبیل خود انتظار دارید که مدت نسبتا طولانی با شما همراه باشد. ظاهر شیک و مورد پسند یک وب سایت همانند ظاهر شیک یک اتومبیل امر مهمی در انتخاب شماست. همین طور رنگ بندی وب سایت همانند رنگ خودرو شما مهم می باشد. دارا بودن موتور و فنی سالم در خرید ماشین بسیار مهم است. این مورد در طراحی وب سایت نیز بسیار مهم است اگرچه از دید 99 درصد متقاضیان وب سایت پنهان می ماند. موتور یک وب سایت  کد ها و برنامه های هسته و داخلی وب سایت شما هستند که می بایست در نظر گرفته شوند.

همین طور امنیت یک وب سایت در میزان نفوذ ناپذیر بودن آن در برابر حملات هکری و مخرب امری بسیار مهم می باشد به همان اندازه که ایمن بودن خودرو شما در برابر سرقت امر بسیار مهمی محسوب می شود.

پشتیبانیبرخی پارامترهای مهم تر حتی؛ پشتیبانی دائمی از سایت است که امری فوق العاده ضروری است. تجربه نشان داده است که در دسترس بودن شرکت سازنده و طراح سایت به اندازه داشتن خود سایت مهم و ضروری است. پشتیبانی سایت امری است که نداشتن آن شما را مجبور به ساختن یک سایت جدید می کند. چه اینکه عدم امکان به روز رسانی ، رسیدگی بلافاصله در صورت بروز مشکل برای سایت و افزودن امکانات جدید که احتمالا شما در طول زمان  متناسب با رشد کسب و کار خود به آن نیاز خواهید داشت بدون دسترسی به طراح و سازنده سایت مواردی اجتناب ناپذیری هستند. شما در این شرایط دو راه بیشتر ندارید. یا در به در به دنبال افراد یا شرکتهایی باشید که پشتیبانی سایت شما را به عهده بگیرند و یا یک وب سایت جدید سفارش دهید. با دانستن اطلاعاتی که ما در سایت خود در اختیار شما قرار می دهیم می توانید از تمامی موارد ناخوش آیند در آینده اجتناب کنید.
در گذشته وب سایتها اغلب بدون پنل مدیریتی ساخته می شدند که به آنها اصطلاحا وب سایت های "استاتیک" گفته می شد. هر بار که به کوچکترین به روز رسانی نیاز بود - در حد عوض کردن یک آدرس یا شماره تلفن - نیاز به تماس با شرکت سازنده بود تا آنها این به روز رسانی را انجام دهند. هم اکنون نیز برخی سایتها که با "فلش" طراحی می گردند اغلب چنین هستند. سایتهای فلش اساسا سایتهای زیبایی هستند اما قابلیت به روز رسانی توسط خود صاحب سایت را ندارند.علاوه بر این سایتهای فلش امکان بالا رفتن رتبه خود در گوکل را نیز نداشته یا به صورت بسیار محدود دارند.

امروزه استفاده از سایتهای بدون پنل مدیریت سایت به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

در حال حاضر وب سایتهای خوب با استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (Content Managment Systems) که به اختصار به آنها CMS گفته می شود طراحی می گردند. CMS همان موتور و شاسی سایت شماست که تمامی جزئیات بر روی آن  پیاده سازی می گردد.در مورد CMS و انواع آنها در صفحه CMS چیست اطلاعات فراوانی نوشته ایم.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما به هنگام سفارش از شرکت طراح سایت خود بپرسید که سایت شما در قالب CMS طراحی می گردد یا نه. البته هر CMS ای خوب نیست. در حال حاضر دو نوع CMS مورد استفاده قرار می گیرند. CMS هایی که جهانی هستند و آنهایی که به صورت اختصاصی توسط شرکتها نوشته می شوند.

هر کدام از این دو نوع مزایا و معایب خاص خود را دارند. تجربه نشان داده است که در صورتی که شرکت سازنده وب سایت شما به تعهدات خود مبنی بر به روز رسانی های امنیتی و هسته سایت و همچنین بک آپ گیری سایت شما پایبند باشد و پایش و نظارت منظم بر سایت شما داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. البته استفاده از CMS های جهانی یک مزیت نسبی دارند و آن اینکه به دلیل جهانی بودن آنها برنامه نویسان و طراحان بیشتری با کار کردن با آن آشنا هستند و به این ترتیب حتی در صورت عدم پشتیبانی شرکت سازنده به دلایل مختلف، شما به راحتی شرکتهای دیگری را که می توانند سایت شما را پشتیبانی کنند خواهید یافت.


به طور کلی وب سایتها غالبا در 4 دسته بندی زیر قرار می گیرند:

وب سایتهای ساده ویترینی :

این وب سایتها با هدف نمایش صرف مطالب و انتقال اطلاعات به بازدید کننده طراحی می شوند.

وب سایتهای ویترینی دوطرفه (interactive):

این وب سایتها با هدف نمایش اطلاعات و همچنین گرفتن فیدبک از بازدید کنندگان طراحی می شوند. چنین وب سایتهایی دارای بخشهایی هستند که بازدید کنندگان می توانند اعلام نظر کنند. به عنوان مثال نوشتن نظر در بخشهای مختلف سایت - به عنوان مثال محصولات - نوشتن نظر کلی در باره مجموعه ، دادن رتبه به محصولات و ...

وب سایتهای فروشگاهی (E-shops):

فروشگاههای اینترنتی بخش مهمی از تجارت الکترونیکی جهان امروز می باشند. این وب سایتها برای فروش محصول یا خدمات طراحی می گردند که ممکن است امکان پرداخت آنلاین در آنها موجود باشد یا نه. در هر حالت می بایست در طراحی فروشگاهها گرافیک زیبا و پنل مدیریتی قوی و امنیت بالای آن در نظر گرفته شود.

وب سایتهای سازمانی و پرتالها:

این وب سایتها برای سازمانهای بزرگ که دارای زیر بخشهای متعددی می باشند به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی می شوند. در زمینه طراحی چنین پرتالهایی می بایست ساختار مجموعه در نظر گرفته شود.

بهترین راه برای رسیدن به یک سایت مناسب با کارکرد بالا گرفتن مشاوره پیش از سفارش و طراحی است. در این حالت با توجه به نوع کسب و کار شما؛ طیف مشتریان و برند شما یک راه حل همه جانبه به راحتی قابل دسترسی می باشد.

برای اطلاع از جزئیات طراحی سایت با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن 09122377106 تماس حاصل نموده یا فرم مشاوره را تکمیل نمایید.

 
 
 

ارتباط با همراهان وب : 09122377106

ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه 9-15 پنج شنبه 9-13

ایمیل: info[a]hamrahanweb.com