مشکلات متداول سایت ها


مشکلات متداول پس از طراحی سایت

تجربه نشان داده است که تعداد قابل توجهی از مشتریانی که به ما مراجعه می کنند افرادی هستند که قبلا از طریق افراد مختلف طراحی سایت برایشان انجام گرفته است اما سایتشان به دلایل مختلف دچار مشکل شده است. برخی مشکلات ایجاد شده قابل حل است اما در برخی دیگر نیاز به طراحی مجدد سایت می باشد. جای تعجب نیست اگر این موضوع را به یاد داشته باشیم که یک وب سایت یک سیستم نرم افزاری کامل و پیچیده به همراه برخی ریزه کاری های مربوط به قرار گیری و عملکرد آن در فضای اینترنت می باشد. بنا بر این اگر از مشکلاتی که ممکن است بعد از طراحی سایت در اثر ناآگاهی گریبانگیر ما شود بی اطلاع باشیم قطعا اتلاف وقت و هزینه بسیاری متحمل خواهیم شد. لطفا موارد زیر را برای اجتناب از مشکلات معمول که همه روزه شاهد آن هستیم به دقت مطالعه فرمایید. 

به طور کلی تعامل بین شما به عنوان کارفرما و طراح سایت (چه اینکه با اشخاص کار می کنید یا اینکه با شرکتها کار می کنید) یک فرایند سه مرحله ای است. 

1) مرحله پیش از شروع طراحی:

- توصیه می کنیم حتما با مشاهده چند وب سایت مرتبط چارچوبی کلی برای سایتی که می خواهید سفارش دهید در ذهن خود ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید با مطرح کردن ایده خود با طراحان مطمئن شوید که آنها قادرند علاوه بر پیاده سازی طرح دلخواه شما با خلاقیت خود یشنهادهایی برای تکمیل و بهتر شدن آن ارائه کنند.

- یکی از مواردی که بسیار با اهمیت است پشتیبانی کامل از سایت می باشد. مطمئن شوید که طراح سایت شما حداقل به مدت یک سال از سایت شما پشتیبانی فنی خواهد کرد.

- نمونه کارهای انجام گرفته توسط طراح نیز موضوع مهم و قابل توجهی می باشند. در مورد مشاهده نمونه کارها حتما دو مورد را رعایت فرمایید:

الف) نمونه کارها وب سایتهایی آنلاین هستند، بنا بر این حتما آدرس اینترنتی آنها را درخواست کرده و آنها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

ب) دقت کنید که نمونه کارها تا چه اندازه مشابه یا متفاوت از هم هستند. تفاوت بیشتر درکارها چه در ظاهر سایت و چه در امکانات سایت حکایت از توانایی و خلاقیت بیشتر طراح دارد. 

- برای آنکه بتوانید خودتان سایت خود را به روز کنید حتما از طراح بخواهید تا سایت شما را به صورت دینامیک طراحی کند. برای اطلاع از چیستی سایت های دینامیک روش های متداول طراحی سایت کلیک کنید.

- پیشنهاد می کنیم که برای مشاهده صحیح سایت در گوشی های تلفن همراه و همچنین تبلت سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید و مطمئن شوید که طراح قبلا وب سایتهای ریسپانسیو طراحی کرده است. برای اطلاع از طراحی ریسپانسیو وب سایت روشهای متداول طراحی سایت را کلیک کنید.

 

2) مرحله تحویل وب سایت:

پس از طراحی و اماده شدن وب سایت و تایید شما نوبت تحویل گرفتن وب سایت می باشد. بسیاری از مشکلات در این قسمت پیش می آیند چرا که به دلیل عدم آگاهی از اینکه می بایست چه چیز هایی تحویل گرفته شود در بسیاری از اوقات نام کاربری و رمز عبور مهم ترین بخشهای سایت تحویل گرفته نمی شود. شما به هنگام تحویل سایت باید 4 دسته نام کاربری و رمز عبور به همراه آدرس اینترنتی صفحات مربوطه را از طراح بخواهید.

الف) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی پنل مدیریتی سایت

ب) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی هاست (هاست همان فضایی است که فایلهای مربوط به سایت شما در آن قرار داده شده است)

ج) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی دامین شما (این قسمت ممکن است نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی اکانتی باشد که تحت آن دامین شما ثبت شده است)

د) نام کاربری ، رمز عبور و آدرس اینترنتی ایمیلهای شما

ناقص تحویل گرفتن هر کدام از این اطلاعات در آینده شما را دچار مشکلات عدیده ای خواهد کرد. بنا بر این حتما می بایست این موارد را از طراح خود درخواست نمایید.

 

3) مرحله پشتیبانی سایت:

تجربه نشان داده است که سایتی که توسط خود شما قابل به روز رسانی نباشد یا دارای پشتیبانی نباشد حتما در آینده نزدیک شما را دچار مشکلات عدیده و بعضا دردسر های جدی خواهد کرد. متاسفانه در بازار کنونی کشورمان افرادی وجود دارند که صرفا سایت را (اغلب با قیمتهای پایین) طراحی کرده و آپلود می کنند و پس از آپلود دیگر حتی تلفن شما را نیز جواب نمی دهند. سفارش طراحی سایت به این افراد از بزرگترین اشتباهاتی است که ممکن است هر کسی با شنیدن مبلغ پایین مرتکب شود. همه روزه افرادی به ما مراجعه می کنند که نیازمند به روز رسانی ، تمدید سالیانه یا حتی غیر فعال کردن سایت خود به دلایل مختلف هستند اما دسترسی به طراح ندارند. بنا بر این پشتیبانی از سایت و امکان به روز رسانی توسط خود شما و تحویل کامل مالکیت سایت از مهم ترین مواردی هستند که باید رعایت شوند.

همچنین در زمینه پشتیبانی بحث به روز رسانی های امنیتی نیز بسیار مهم است. اگر برای یک سایت به روزرسانی های امنیتی و به طور کلی محافظت از آن در برابر حملات هکری، ویروسها و تروجانها به طور پیوسته انجام نگیرد قطعا سایت دچار مشکل خواهد شد. همچنین باید مطمئن شوید که بک آپ گیری دوره ای از سایت شما انجام می پذیرد. این بک آپ گیری علاوه بر بک آپ گیری است که سرور های هاستینگ انجام می دهند. در غیر اینصورت اگر به هر دلیلی سایت شما دچار مشکل شود درست کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

 

 

 
 
 

ارتباط با همراهان وب : 09122377106

ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه 9-15 پنج شنبه 9-13

ایمیل: info[a]hamrahanweb.com