روش های متداول طراحی سایت و پیشنهاد ما

شاید تا کنون متد طراحی سایت ریسپانسیو به گوشتان خورده باشد.گرچه این روش بسیار جدید می باشد اما بسیار مورد استقبال صاحبان سایتها قرار گرفته است و اغلب افراد در هنگام سفارش سایت خود آنرا همراه با گزینه ریسپانسیو سفارش می دهند.

گسترش روز افزون تبلت ها و اسمارت فونها باعث شده که هر روز افراد بیشتر و بیشتری وب سایتهای مورد علاقه خود را با این ابزار ها باز و مشاهده نمایند. کوچک بودن صفحه نمایش در این ابزار ها باعث شد تا ایده جالبی به ذهن خطور کند. اینکه المانها در صفحات سایت طوری باشند که بر اساس سایز صفحه نمایش همواره چینش خود را به نوعی تغیر دهند که همواره در صفحه به اصطلاح fit شوند. به این ترتیب اگر وب سایتی را که به صورت ریسپانسیو طراحی شده است در دسکتاپ ، لپ تاپ ، تبلت و یا گوشی باز کنید با چینش و نمایش متفاوتی از سایت مواجه خواهید شد. در واقع سایت به صورت هوشمندانه سایز صفحه نمایش شما را شناسایی کرده و بهترین حالت نمایش را بر اساس این سایز به شما عرضه می کند.  

در طراحی ریسپانسیو به جای یک قالب گرافیکی برای سایت چندین قالب طراحی می گردد که هر کدام در دسته ای از اندازه های صفحات نمایش نشان داده می شوند.

cmsسیستم مدیریت محتوا یا CMS که اختصار عبارت Content Managment System  روشی است برای طراحی و پیاده سازی سایت به صورتی که امکان تغیر و به روز رسانی سایت به راحتی برای همه حتی افرادی که هیچ دانشی از برنامه نویسی ندارد ایجاد کرده است. گرچه به روز رسانی و ایجاد تغییرات در سایت به هیچ دانش برنامه نویسی نیازی ندارد اما کار کردن با سیستمهای محتوا برای طراحی و پیاده سازی سایت نیاز به دانش کامل برنامه نویسی و تخصص دارد. می توان یک سیستم مدیریت محتوا را به شاسی و موتور یک اتومبیل شبیه دانست. بر روی یک شاسی و موتور می توان انواع مختلفی از بدنه ها و جزئیات را طراحی و پیاده سازی کرد. یکبار که کار طراحی

و پیاده سازی سایت شما همانند اتومبیل شما انجام شد دیگر کار به روز رسانی و چکاپ آن کاری است که از عهده خود شما نیز بر می آید.

سیستم های مدیریت محتوا به طور کلی  بیشتر بر اساس سه زبان برنامه نویسی سمت سرور انجام می گیرد: Php , ASP.Net و Java که هر سه آنها جزو زبانهای برنامه نویسی متن باز (Open Source) می باشد. php زبانی است که وب سایتهای معروفی چون Facebook , Yahoo و Wikipedia با آن نوشته شده اند و روز به روز بر کارایی و محبوبیت آن اضافه می گردد.از طرفی ASP.Net که توسط شرکت مایکروسافت ایجاد گردیده است کماکان توسط برنامه نویسان مورد استفاده قرار می گیرد. سایتهای معروفی چون ebay و Amazon نیز با Java پیاده سازی شده اند. در این میان در چند سال اخیر به نظر می رسد که رشد و توسعه وب سایتهای بزرگ در دنیا بنا بر فدرت فزاینده php

سیستم های مدیریت محتوای معروف و بین الملی که بر اساس ایندو زبان نوشته شده اند به شرح زیر می باشند:

سیستمهای مدیریت محتوا بر مبنای php: Joomla! - Wordpress - Drupal - Magento

سیستمهای مدیریت محتوا بر اساس ASP.Net:DotNetNuke

سیستمهای مدیریت محتوا بر اساس Java: Open CMS - Magnolia

در مجموع و بدون در نظر گرفتن ویژگی های خاص هر کدام از این CMS ها وب سایت شما با هر کدام از این سیستمهای مدیریت محتوا که نوشته شده باشد خوب و قابل قبول است به شرطی که اصول اساسی در طراحی و امنیت رعایت شده و پشتیبانی مطمئن به شما ارائه گردد.

 
 
 

ارتباط با همراهان وب : 09122377106

ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه 9-15 پنج شنبه 9-13

ایمیل: info[a]hamrahanweb.com